10. tammikuuta 2013

Retroruudukko

Mun piti päästä heti testaan mun uusia OPIn lakkoja. :) Halusin yhdistää molemmat Nicki Minaj-kokoelman lakat ja ruudukkokynnet tuntu oikein sopivalle vaihtoehdolle. Pohdin pitkään, et mikä lakka sopis ruudukon viivoihin ja päädyin valkoseen. Joku muu väri olis kyl toiminut vähän paremmin. :D


OPI - Alpine Snow
OPI - Fly
OPI - Did It On 'Em

Näistä tuli aika retrot mun mielestä. :D Toi Did It On 'Em on muuten aivan mielettömän värinen! Täydellinen limen vihreä. :3


Ps. Näyttökoe oli eilen! Mun näyttökohteeks tuli thorax ja koko näyttö alko hienosti; röntgenlaitteen säätöpöytä heittää erroria kehiin. :DD Nooh, jännitin todella paljon, mutta hyvin se sit kuitenkin meni. Olin todella yllättynyt kun sain arvosanaksi K5, mietin meinaan koko edellis yön meneekö koko näyttö ees läpi. Huomenna olis vielä röntgentutkimuksien teoriatentti ja sit tää tyttöö laittaa kimpsut ja kampsut kasaan sekä jää odottamaan ens viikon keskiviikkoa. Pääsen palmujen alle vähän rentoutuun. Ihanaa päästä oikeesti lomaileen, kun koko joululoma meni stressaamalla näyttökoetta. :D 

15 kommenttia:

  1. Tosi kaunis ja olet oikeassa, täydellinen limenvihreä! :'3
    xoxo Mella

    VastaaPoista
  2. Onnea vitosesta! :) Opiskeletko siis röntgenhoitajaksi, saako udella että missä koulussa? Itseänikin nimittäin kiinnostaa se ala tosi paljon ja haen kevään yhteishaussa varmaan ainakin Metropoliaan.

    Niin ja hienot kynnet! Mun mielestä toi valkoinen on tosi kiva tuolla välissä. Fly näyttää kivalta valkoisen päällä (oletan siis, että Alpine Snow on tuolla pohjalla?), yksinään kerrostettuna se on aika tumma. Harkitsin itse aikoinaan myös ton Did it on 'emin hankkimista, mutta mulla oli jo Shrek-sarjan Who the Shrek are you, ja vaikkei ne kai ole ihan identtiset, niin yksi limenvihreä lakka saa riittää. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Rönäri musta pitäis tulla keväällä 2015 ja Metropoliassa opiskelen. Suosittelen ehdottomasti hakemaan! En oo meinaan päivääkään katunut mun valintaa ja musta tuntuu, että tää on se ammatti mulle. Voin kertoo lisääkin jos sua kiinnostaa! :)

      Kiitos! :3 Joo valkonen on sielä alla. Muutenkin tuntuu, että mä tungen valkosen tosi usein kaikkien lakkojen alle, niin saa paremmin sen lakan värin korostuun. :D Se on muuten kanssa ihana lakka!

      Poista
    2. No kiinnostaa todella! Onko sulla mitä opintoja ollut pohjalla, siis haitko lukiopohjalta vai ootko opiskellut tai ollut töissä hoitoalalla ennen kuin lähdit opiskelemaan? Ja jos jaksat lyhyesti (tai pitkästi, jos haluat :D) kertoa pääsykokeista ja niihin valmistautumisesta, lähinnä siis kiinnostaa että millaiset pääsykokeet oli? Niin ja miten päädyit juuri röntgenhoitajaksi opiskelemaan?

      Itse olen siis vakuuttunut siitä että hoitoala on mua varten, mutta paha neula- ja verikammo estää opiskelemasta esimerkiksi sairaanhoitajaksi :---D ihan unelmahomma olisi kirurginen sh, mutta mä todennäköisesti pyörtyisin joka kerta kun joku ottaa skalpellin käteen.

      Poista
    3. Mä hain lukiopohjalta ja ei oo mitään kokemusta hoitoalalta sitä ennen. :) Pääsykokeissa on kirjallinen tehtävä, jossa saat tekstin (meillä oli 2 artikkelia röntgenhoitajista, en muista mikä aihe) ja siitä piti sit kirjottaa kysymykseen pohjautuen essee. Jos mä muistan oikein niin nää artikkelit sai olla siinä nenän eessä kun esseetä kirjotti ja aikaa oli tunti. :) Sit oli ryhmäkeskustelut, jossa annettiin aihe ja siitä sit piti puhua. Plussaa on tai näin uskoisin, että alotat keskustelun, annat muille puheenvuoroja mutta oot silti itekin aktiivisesti mukana, et oo liian päälläkäypä. Sit oli vielä ennakkotehtävä, jossa piti kertoa itestään. Jos sen palautti niin sai pari lisäpojoo (kannattaa ehdottomasti siis tehdä se).
      Hmmm, siis mähän oon halunnut tosi pitkään apteekkialalle, mutta sit totesin ettei se ookaan mun juttu. Aloin selaan AMK:n sivuja ja bongasin metropoliasta ton radiografian ja sädehoidon ko:n. Lueskelin vähän siitä ja totesin, että tähän vois olla niin mun juttu. Valokuvaus kuuluu harrastuksiin, haluun ihmisläheisen, mutta siistin ammatin ja sen täytyy olla jotenkin spesiaali ja vastuullinen. Täydellinen ammatti siis mulle. :)
      Mä voin lohduttaa sua. Mulla on itellä ollut 5-vuotiaasta asti todella paha neulakammmo. Pahimmillaan se oli sitä, että mun ei tarvinnut kun nähdä neula ja tuskanhiki sekä paniikki pukkaa päälle. Mä hain rönäriks, koska luulin ettei mun tarvii pistää, harkitsin siis myös bioanalyytikon hommia. Mä meinasin lopettaa koko koulun kun kuulin, että mun on pakko pistää mun ammatissa. Ryhdistäydyin kuitenkin ja otin sen asenteen, että pakko päästä tästä neulakammosta eroon pikkuhiljaa jo. Syksyllä me sit harjoteltiin ihon alle ja lihakseen pistämiset ja se oli _todella_ pelottavaa! :D Jessus sitä käsien tärinää kun mun piti ekaa kertaa pistää. Sit kun mä pääsin perusterveydenhuollon harjottelussa pistään insuja, niin ei se pistäminen tuntunut enää missään. Edes sillä ekalla kerralla, tuntu samalla kun olis jonkun suun kautta otettavan tabletin antanut. :D Se mua jännittää todella paljon kun pistetään i.v. ja sit kun vielä toi kyynärpään sisätaive... Se on mulla se pahin kohta ja mua puistattaa oikeesti ees sormin koskee tohon. Mut oon sillä asenteella,että jos pyörryn niin sit pyörryn. :D Eli ei tosiaan kannata ajatella tota neulahommaa, meinaan jos mä oon päässyt siitä (tai ainakin helpottanut) niin säkin pääset! :)

      Poista
    4. Kiitos paljon! Noi pääsykokeet on aina vähän pelottanu mua, ja muut vastaavat tilanteetn, esim. työhaastatteluissa on lähes aina poikkeuksetta munannut itteni jotenkin. :D mutta ne tilanteet on onneksi aina pystynyt seivaamaan jotenkin, yleensä lyömällä koko homman leikiksi ja nauramalla ittelleen... :D Mutta varmaan siis suurin osa ihmisistä jännäilee paineen alla tavallista enemmän, joten tuskin oon ainoa joka hermoilee pääsykokeita.


      Oho, mä en tiennytkään et rtg-hommissakin pitää pistää :O :O :O No, ehkä se sit tosiaan helpottaa ajan ja harjoittelemisen kanssa... Sen verran sentään oon neulakammostani päässyt, että edellisessä työpaikassani mittasin verensokereita potilailta, lähtökohta oli tosiaan se että mun piti tehdä se istuen ja työkaveri vahtii vieressä että jos pyörryn, niin se ottaa kiinni ja kattoo etten lyö päätäni. :D Ja voisin kuvitella että toisten pistäminen ei tunnu niin pahalta kuin ittensä tökkiminen...

      Mutta kiitos, oli paljon apua sun vastauksista! Nyt vaan oottamaan että yhteishaku alkaa! :)

      Poista
    5. Eipä mitään. :)
      Niistä pääsykokeista ei kannata stressata! Kunhan on oma ittensä, niin hyvin menee. :) Mulla kävi sillain, että mun vieressä oleva tyttö onnistu rikkoon tussin mun villatakin kun aukas sitä... :DD Mietin et kattokohan ne opettajat mun reaktioo siinä, että kuinka rauhallisesti otan tommosen. Ken tietää... Kaikki niitä pääsykokeita jännittää! :)
      No niinpä! En tiennyt mäkään. :D Mut sitä harjotellaan kyllä koulussa! Toi on jo iso juttu kun oot päässyt noinkin pitkälle neulakammon poistossa. 8) Kyllä se kammo siitä oikeesti lähtee!
      Eipä mitään, jos tulee kysyttävää niin tuuhan kyseleen :)

      Poista
  3. Upeet, mullakin tulee retrot mieleen! Ja onnea K5:sesta, kiva kun teillä on vitoseen asti, meillä vaan kolmoseen ja tylsää kun tuntuu että sen saa sitten niin paljon helpommin :'D

    VastaaPoista
  4. Onnittelut vitosesta! En käsitä miksei mulla ole kuvissakin täydelliseltä näyttävää limenvihreää vaikka mä olen halunnut tuota jo pitkään :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...