19. maaliskuuta 2013

Sekalaisia meikkejä

Mulla on pyörinyt pitkään läjä sekalaisia kuvia mun arkimeikeistä ennen työharjottelua. :D Karsin meikeistä parhaat tähän postaukseen. 8)

Työharjottelussa mun arkimeikkiin on kuulunut vain meikkivoide, rajaukset, ripsari ja kulmien laittaminen. Jotenkin koen, että voimakkaammat silmämeikit ei kuulu terveysalalle. En tiiä mistä tää mun ajatus on alunperin tullut, mutta jotenkin mä en ite tykkäis jos mua "hoitais" joku, jolla on naama täys pakkelia. :D Mitäs mieltä te ootte tästä? Saako terveysalalla olla näyttäviä meikkejä vai pitäisikö mennä neutraalilla?

Tässäpä meikki uudelta vuodelta. :D Jäänyt vähän tää julkaiseminen! En muista kyllä enää yhtään mitä luomivärejä oon tässä käyttänyt. :/


Sitten Diorin Stylish Move-paletilla tehty meikki. Itseasiassa SM-paletti on tällä hetkellä mun lempparipaletti ja turvaudun aika usein sen käyttöön. ;D


Tää meikki tais olla mulla kun kävin syömässä Lilaa Lakkaa-neitosen kanssa. Meikki on tehty Diorin Night Golds-paletilla.




26 kommenttia:

  1. Nättejä meikkejä. Tuo terveysala on kyllä semmonen, että jotenkin mieltää ne työntekijät neutraaleiksi. Mutta miksipä ei voisi meikata. Ystäväni on terveysalalla, hän poistaa aina kaikki lävistykset ennen töihin menoa, mutta mielestäni hän on kuitenkin meikannut aina töihin (siis ihan luomivärit ja kaikki).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Toi lävistysten poistaminen on kyllä fiksua, oon törmännyt johonkin röntgenhoitajiin/muihin hoitajiin joilla on lävistyksiä naamassa eikä se ole kyllä kovin kivan näköstä. Ei jotenkin vaan sovi ihan tälle alalle. :D

      Poista
  2. Terveysalalla pitäisi ehkä saada olla oman mielen mukaiset meikit, jokainen näkee asian omasta näkökulmastaan ja kokee asiat erilailla. :) Minun näkökulmastani katsottuna ehkä neutraali olisi aika ok! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä. :) Sitä vaan kun ajattelee millaisen ihmisen haluaisi hoitavan itseään, niin se neutraali on huomattavasti kivempi vaihtoehto. :D

      Poista
  3. Ihan järjettömän ihana tuo ylin tumma meikki! Voi kun itekin osais tolleen... Oot muutenkin tosi taitava meikkaamaan mitä oon kattellu nuita aikaisempiakin meikkipostauksia. ^__^ *kateellinen*

    Mäkin olin hoitoalalla tossa aiemmin (lopetin sitte kesken kun ei ollutkaan mun juttu :D), mutta tosiaan oon samaa mieltä, hoitoalalla sellanen kevyt meikki on jees, ellei jopa sitten ihan naturelli. :) Ei ainakaan mitään tummaa bilemeikkiä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :3
      Voi ei. :< Harmi kun ei ollut sun juttu! Joo muakaan ei oikein vakuuttais joku sen näkönen joka olis enemmän menossa suoraan johkin bileisiin. :'D

      Poista
  4. Kyllä minusta näistäkin kaksi viimeistä on oikein sopivia työmeikiksi hoitoalallakin. Ensimmäinen taas selvästi on enemmän iltameikki eli ei sitä töihin. Vastaus kysymykseen riippuu paljolti siitä, mitä kukakin pitää näyttävänä ja mitä neutraalina. Itse olen sitä mieltä, että värejä saa käyttää ja meikkiä noin muutenkin, mutta just selvästi juhla-/ilta-/bilemeikit on parempi jättää sitten vapaa-ajalle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! 8)
      Näinpä! Mun mielestä ehkä semmoset hillityt luomivärit vois mennä. Mut sit tummat taas jättäisin työajan ulkopuolelle.

      Poista
  5. Mä oon sosiaalialalla ja se liippaa ihan tarpeeks terveysalaa, että kommentoinpa mäkin tätä meikkiasiaa. Joku tuolla ylempänä sanoi noista lävistyksistä. Lävistysten pois ottaminen niin terveys- kuin ravitsemusalalla johtuu niin omasta turvallisuudesta kuin siitä, että lävistykset herkästi levittävät bakteereja. Meikkien käyttö taas mun mielestä menee hyvän maun rajoissa. Jos hoitajalla olisi naama pakattu täyteen aurinkopuuteria ja muuten olisi lumivalkoinen niin sitten menee kyllä yli, samoin yllä mainittu bilemeikin käyttö. Olla kuin ei olisi meikkiä lainkaan, ah siinä ehkä paras vaihtoehto ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo lävistykset ei kyllä ehdottomasti sovi näille aloille! Muistan aina kun näin pääsykokeissa henkilön, jonka naama oli täys lävistyksiä... Ei nähtävästi päässyt sisään, ei oo ainakaan näkynyt. ;D
      Joo haha, semmonen kunnon aurinkopuuteri-naama ei oikein kuulosta sopivalle. :DD Plus sit siihen yhdistettynä vielä kunnon kilot muuta pakkelia... Nam. 8)

      Poista
  6. Ehkä ylin meikki on liian näyttävä niin töihin, kuin päiväkäyttöönkin mutta kaksi alempaa menee ihan hyvin. Tosi kauniita meikkejä kaikki, sulla on niin kauniin malliset silmät ja hyvä iho:) Pisamat on niin sulkkuja:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha. :D Joo mä oon samaa mieltä. Jotenkin miellän aina mustan luomivärin iltameikkiin..?
      Voi kiitos. :3 Mä taas en oikein ite perusta pisamiin... Huomaa kyllä kuvista missä vaiheessa on käyty etelässä hankkimassa vähän lisää läiskiä naamaan. :D

      Poista
  7. Hoitoalalla työskentelevänä, suosittelen kyllä neutraalia meikkiä (ripsiväri ja hyvin keyt meikkivoide/puuteri) tai mieuiten kokonaan ilman meikkiä. Toki se missä ja minkälaisten ihmisten kanssa on töissä vaikuttaa.
    Itse en töissä meikkiä käytä, koska en yksinkertaisesti jaksa meikata, ja ei niitä enään päivän jälkeen naamalla olisikaan.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi meikittä oleminenkin on kyllä jees vaihtoehto. :) Varsinkin kesällä!

      Poista
  8. Ihania meikkejä! :) Mitä jos kokeilisit joskus häivyttää kaikista tumminta väriä ihan kunnolla luomivakoon? ;) ja toinen juttu mikä tuli näin kosmetologiopiskelijana mieleen, niin sulle sopis ripsipermanentti aivan älyttömän hyvin... Kun on noin mielettömän pitkät ripset niin sais vaan vielä lisää näyttävyyttä :) mutta mun mielestä terveysalalla meikkaaminen on ihan kiinni millasissa töissä on. Yleisesti ottaen varmaan ihan hyvä pitää aika simppeli arkimeikki-linja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Meinaatko sillain, että tumma menee koko luomivaon poikki..? Muistaakseni oon täällä joskus sillain tehtyjä meikkejä postaillutkin, mutta sit taas koen et tää "malli" on mun juttu. :D Tai usein käy niin, että oon ajatellut vetää luomivärit vähän eri tyylillä ja ajatuksissani ollaan taas tässä samassa...
      Mä oon joskus kauan sit permanenttia kattellut, mut sit taas koen etten halua tehdä räpsyille mitään. Ettei niille vaan tapahdu mitään kamaluuksia. :D

      Poista
    2. Jep, mulle käy aina samalla tavalla : DD "nyt kokeilen jotain erilaista!" ... ja aina päädyn samaan :) mutta tarkotin siis että jatkais tummaa sävyä vielä hieman pidemmälle tostakin, niin tulis kaunis muoto selkeemmin esille :)! Aivan juu, kyllähän se permis tavallaan vie pituudesta hieman jopa pois... Mutta tuli vaan mieleen että vois olla tosi hyvännäkönen sulla :)

      Poista
    3. En oo siis ainut. ;D Joo oon tainnut kesällä meikkailla sillain, mutta pitää kokeilla tässä seuraavan kerran kun tulee enemmän meikattua. Jos muistan. ;)
      Mut kiitti tosta permisvinkistä!

      Poista
  9. Mulla oli kaksi vuotta sitten paha sydänlihastulehdus ja keuhkokuume, ja koko viikonajan sama hoitaja (ei tietenkään kaikkia vuoroja). Sillä oli tosi vahva silmämeikki aina, mutta hän oli myös älyttömän kaunis. Ihankuin jostain missikilpailusta suoraan:D minua ei todellakaan häirinnyt se vahva meikki, kun hän muutenkin oli niin mukava ja ymmärtäväinen ja tuli välillä ihan vain juttelemaan kanssasni ettei aika jäisi pitkäksi. Eli kyllä minusta hoitoallakin voi olla vahvat meikit, tosin saattaisin kyllä katsoa hieman pitkään jotain glitteriöveriväsäelmää. Asia on siis okei jos meikit näyttävät hyvältä:D! Jos eivät niin siitä voi tulla sellainen vaikutelma että osaakohan tuo hoitajan hommaakaan jos edes meikki ei ole kunnossa.
    Eli minun mielestäni nuo sinun meikkisi eivät olisi mitenkään epäsoveliaat:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa. :D On ollut kyllä kiva hoitaja! Ainakin on löytänyt itelleen selvästi oikean alan. :)
      Mä oon tossa kyllä samaa mieltä, että semmonen suhastu meikki ei oikein vakuuta. :D

      Poista
  10. Tosi kauniita! Ite en jostain syystä tykkää, jos hoitoalan ihminen on joku järkyttävä pakkelinaama, mutta siis jokainenhan meikkaa ihan miten itse tykkää. Itse meikkaan ihan normisti, en raskaasti mutta en kevyestikään. Perus luomiväri, kajaali, ripsiväri, kulmat, meikkivoide. Mutta saahan ihmisestä jotenkin paremman kuvan, jos on vähän neutraalimpi. :) mutta ei ole sinäänsä mitään vastaan tällaisia enemmän meikattuja hoitsuja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Täällä ollaan samaa mieltä, että pakkelinaamat ei vakuuta! :D Ja myöskin toi, että neutraali meikki antaa kyllä paremman kuvan ihmisestä kun hirvee pakkelikasa. :)

      Poista
  11. Minusta terveydenhoitoalalla työskennellessä voi aivan hyvin olla meikkiä sen verran mitä nyt kenestäkin on itselle luonnollista käyttää. Mä en itse meikkaa mielestäni paljon mutta oon muodostanut itselleni tavan vetäistä kuultavanvaaleanvihreällä (tai -lilalla) rajauskynällä vähän eloa yläripsien tyveen - en tiedä jos se on jotakin häirinnyt, mutta itseäni se on ainakin piristänyt kun mun silmät on enemmän väsyneen näköiset ilman pientä "valaistusefektiä". :D
    Tuo ylin kuva on nätisti meikattu kyllä, mutta väkisinkin sopii ehkä paremmin iltarientoihin kuin päivänvaloon, eli se näyttäisi minun mielestä vähän överiltä paitsi sairaalassa hoiturilla niin yhtä lailla se pistäisi silmään potilaallakin - miettisin ainakin että mihinköhän sitä on tälläydytty.. :D Mutta kuten sanoinkin, niin kukin ihan omalla tyylillään ja vastuullaakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä mä itsekin uskaltaudun vetään joskus ees vähän jotain väriä silmiin töihin! 8)
      Kiitos paljon! Joo tosiaan toi ylin meikki oli uutena vuotena mulla. ;D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...