19. huhtikuuta 2013

Oman kynnen vahvistaminen, Depend geelilakkaus

Mulla on itsellä ollut vahvistukset kynsissä 1.5 viikkoa ja pientä lohkeilua on havaittavissa oikean peukalon kynnen kärjessä, muuten kynnet on pysyneet kunnossa. Olen lakannut tavallisilla lakoilla vahvistuksen päälle ja lätrännyt kynsilakanpoistoaineella. Ainakin tähän asti kynnet on kestäneet. :) Hankin vahvistusta ajatellen asetonittoman kl.poistoaineen, mutta käytän välillä myös ihan normaalia asetonia sisältää poistoainetta. Eli mun testailujen perusteella voin todeta, että tavallista kynsilakkaa voi käyttää normaalisti vahvistuksien päällä.

Mun mielestä vahvistus on yllättävän nopea tehdä! Mulla meni ekalla kertaa tähän alusta loppuun noin 6 minuuttia. :D

Tässä vahvistukset ovat olleet kynsillä 1.5 viikkoa.


Lisäsin kynsiin yhden uuden kerroksen päällyslakkaa, jotta kynnet pysyvät kauniina pidempään ja kasvurajat menee piiloon.


Tein viikko sitten kaverille ranskiksen käyttäen geelilakkausta, mutta tein kärjet tavallisella valkoisella kynsilakalla. Kynnet on pysyneet lohkeamatta. Jos käytät välissä tavallista lakkaa, niin anna lakan kuivua KUNNOLLA ennen kuin lisäät geelipäällyslakan!

Oman kynnen vahvistaminen

1. Siisti kynsinauhat ja viilaa kynnet haluttuun muotoon. Älä kuitenkaan viilaa kynnen pintaa!

2. Puhdista kynnet 2-5 (etusormi-pikkurilli, ei peukalo) Cleanserilla ja anna kuivua 30 sekuntia.


3. Lakkaa aluslakka kynsille 2-5 ja laita kynnet 30 sekunnin ajaksia lampun alle. Älä puhdista tahmaa kynnen pinnasta.


4. Lakkaa nyt päällyslakka kynsille 2-5 ja laita kynnet 30 sekunnin ajaksi lampun alle. Puhdista tahmea pinta.


5. Toista kohdat 2-4 ensin joko toiselle kädelle tai peukaloille. Tee kuitenkin peukalot aina erikseen, niin ne saa paremmin lampun alle kovettumaan! :)

6. Puhdista tahmea pinta kynsistä, mikäli et ole sitä vielä tehnyt. Valmista on!


Geelilakkauksen poisto

1. Leikkaa alumiinifoliosta sopivan kokoisia paloja (noin 7 x 7 cm) ja aseta ne sormen alle.

2. Levitä poistoaine koko kynnelle ja kiero alumiinifolio kiinni huolellisesti. Anna aineen vaikuttaa noin 10 minuuttia.

3. Avaa folio ja raaputa liuonnut lakka pois manikyyritikulla. Jos kynsissä on vielä lakkajäämiä, niin levitä uusi kerros poistoainetta kynsillä ja anna vaikuttaa pari minuuttia. Kun lakat on lähteneet irti, pese kädet huolella saippualla.

19 kommenttia:

  1. Hei täähän vaikuttaa ihan sikahyvältä mun lohkeileville kynsille! :) Täytyykin miettiä, josko panostaisin rahallisesti ja hankkisin tämän setin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ainakin auttanut! Ei oo meinaan ykskään kynsi lohjennut vahvistusten laiton jälkeen. :)

      Poista
  2. Kun tää on vissiin led-lampullinen setti niin voiko näitä dependin kamoja käyttää ristiin sen seppälässä myytävän sensationails-ledgeelilakka systeemine kanssa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllä on led. :) Hmmm, mä en osaa tohon varmaks vastata, mutta kantsii ainakin kokeilla! Meinaan jos kerta toimii normi lakkakin tuola välissä. :D

      Poista
    2. Toimiiko seppälän ledgeelilakka, onko kukaan kokeillut?

      Poista
    3. Sinäänsä pitäis toimia, koska sekin on ledillä kovettuva. Siitä vaan kokeileen :)

      Poista
  3. Kokeilin tätä meidän kynsimiitissä, ja laitoin myös vaan alus-ja päällyslakan vahvistamaan omaa kynttä. Mulla ne kesti vaivaiset pari päivää, kunnes alko lohkeilemaan. Harmittaa, koska toi Dependin setti olis suht edullinen, kun vaan siihen tarkoitukseen sitä tahtoisin. :/

    VastaaPoista
  4. Tää vaikuttaa kätsyltä setiltä :) Pitääkin pistää harkintaan

    VastaaPoista
  5. Mites tuo "huolto" tehdään tällä paketilla? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli siis putsataan vaan pinta ja lisätään yks kerros tota päällyslakkaa. :) Näin mä ainakin tein :D

      Poista
    2. Eli ei tarvii tehdä sitä perinteistä geelikynsien viilausta ollenkaan? Huisia, tuoha vois olla just miulle ku vihaan niin paljon sitä viilausta :) Pitääkö edellinen geelipinta puhdistaa kokonaan pois?

      Poista
    3. Siis mä en oo ainakaan viilaillut mitään pois. :) Tää geelilakkaus on ohut verrattuna geelikynsiin, joten jos tota viilais niin ei jäis kyllä paljoo jäljelle. :D Ja näähän eroo rakennekynsistä aika paljon, eli tää on vaan normaalia pidempään pysyvä kynsilakka, joka kovetetaan ledeillä. :) Suojaa kylläkin omaa kynttä, jos pitää rakennekynsiä vain sen takia.
      Mä en ottanut edellistä geelikerrosta näistä pois, vaan tein vaan tohon päälle uuden kerroksen päällyslakkaa. :) Tein tän tolla ohjeella mitä neuvotaan, jos kynnet on suuressa kulutuksessa. :D

      Poista
    4. Hei kiitos paljon kaikista vastauksista! :) Viel sellasta kyselisin, et saako tuota ostettua jostain netistä? Mielellään tuon suomenkielisen ohjeen kanssa, ku en enää asu minkään Kicksin lähellä :c

      Poista
    5. Uskailtaisko väliin laittaa jonkun tarran/strassin? Kokemuksia kenelläkään?

      Poista
    6. Elina: Mä oon unohtanut ihan kokonaan vastata sulle! Sori :( http://www.top-kosmetiikka.com/verkkokauppa/index.tmpl?ryhma_id=188 Tuolta ainakin löytyy! On vaan vähän kalliimpi :(

      Anonyymi: Luokkakaverilla on ollut ainakin glitterhippuja välissä ja timsui välillä, ne on pysynyt. :) En oo varman, että minkä kerroksen alla ne timantit on ollut.

      Poista
  6. hei mä oon vielä niin alottelija koko geelivahvistuksien kanssa niin aattelin kysästä suoraan hieman kokeneemmalta. jos laittaa tavallista kynsilakkaa, täytyykö aluslakalla suojata vahvistus vai miten :D??
    Kiitos vinkeistä ;)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli siis, mä oon ite käyttänyt ihan tavallista kynsilakkaaa vahvistuksen kanssa. :) Teet tän ohjeen mukaan ihan normaalisti, mutta laita se normi kynsilakka aluslakan ja päällyslakan väliin :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...