3. kesäkuuta 2013

Portugalin shoppailut

Mun oli pakko jakaa mun Portugali jutut kahteen osaan, olit tullut muuten niiiiin pitkä postaus. :D 

Setúbal

Tosiaan olin ekan viikon Setúbalissa ja aikaa kauppojen kiertelyyn ei juurikaan ollut. Setúbalin kapeat kujat on täynnä pieniä kauppoja, joissa ei hinnat kyllä päätä huimaa.

Ostin itelleni tekonahkatakin, hintaa oli 40€. Takki oli tosi samanlainen mitä kattelin Suomesta just ennen reissua ja hintaa taisi olla 70€. Kauppa josta löysin tän kantaa muistaakseni nimeä Laurel ja ymmärtääkseni kaupasta löytyy jokaista vaatetta tasan yksi kappale (vain se yksi koko joka rekissä on). Mun kaveri löysi täältä kans vaikka mitä kivoja vaatteita. Mekolle, tekonahkatakille ja huiville tuli hintaa 70€. Arvioitiin, että Suomessa pelkästeen sen tyyliset mekot maksaa ton 70€.

Setúbal oli myöskin täynnä kenkäkauppoja! Tosi paljon "Nelly shoes"-tyylisiä korkkareita, hinnat 10-30€, suurin osa tais olla 15€ luokkaa. Harmitti oikein kun en osaa kävellä semmosilla. ;D Tietty kaupoista löyty muitakin kenkiä, mutta korkkarit valtas hyllyt pääosin.

Mukaan lähti myöskin aivan ihana mekko, joka oli mulla miitissäkin. :) Yhdeltä kujalta löytyi pieni Tally Weijl-liike, josta löysin mun mekkosen -50% hintalapulla loppuhintaan 15€.

Pyörähdettiin vielä yhdessä vaatekaupassa, josta bongasin "villatakin" hintaan 12€. Suomen hinta-arvioks heittäisin 30€..? 

Lisäksi Setúbalista löytyi paljon muita pikkuisia kauppoja ja "kauneuskauppoja" oli kans aika paljon. Valikoimaan kuului kampaamojuttuja, kuten hiusvärejä ja sitten yksi ständi kynsilakkoja. Ite en löytänyt mitään hankkimisen arvoista. :D Silmään sattui myös kiinalaisten pitämiä vaatekauppoja, jossa oli taas todella halpoja vaatteita. 

Karkea arvio; hinnat on vähän päälle puolet Suomen hinnoista. Ja Setúbal ei ole mikään kynsilakkaparatiisi. ;D


Tän kuvan mä myös julkaisin jo viime postauksessa, mutta ruoka oli mun mielestä halpaa! Tälle tarjottimelle tuli hintaa 4,9€ Lissabonissa. Mukaan kuului päivän keitto, valinnainen patonki ja tuoremehu.


Sitten tää annos on ekalta illalta Setúbalissa. Hintaa oli 3€. :D Ruokapaikassa sai ite valita vitriinistä mitä lihaa haluaa ja mitä lisukkeita. Sitten ruuat punnittiin. :) Muuten mä en maksanut mun syömisistä, sillä ne sisälty meidän osallistumismaksuun.


Lissabon

Lissabonissa mun ostokset keskittyi, mihinkäs muuhuin kuin, kosmetiikkaan. ;D Katoin jo etukäteen, että meen käymään Kikossa sekä Sephorassa. Nämä molemmat löytyi yhdestä pienestä ostoskeskuksesta, osoitteesta Rua do Carmo 2, metro sininen linja pysäkki Baixa-Chiado. Muista kaupoista en osaa sanoa mitään. :D 

Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten tässäpä kuvia. ;) Lila oli aika hämillään kuinka pienet mun ostokset oli, mutta tosiaan meillä ei ollut oikeesti aikaa shoppailla. :D Nää on ostokset, jotka ehdin shoppailla vapaapäivänä Lissabonissa nopeesti ennen nähtävyyksiä.

Näiden kahden hankinnasta mä oon haaveillut jo kauan. Nyt vihdoin ne on mun!



Kikoon oli tullut myyntiin tämmönen blender, jota oon halunnut kokeilla jo pitkän aikaa. Hieno keksintö! 8) Kokeilin jo ton luomivärisudinkin ja huippu on!


Sephora oli päivittänyt lakkavalikoimansa ja päätin ostaa Kroko-kuvion tekevän päällyslakan sekä öljyläikkälakka. Kaksi ensimmäistä Essenceä mä jo omistinkin, mutta mua niin häiritsi kun mulla oli ne pienissä pulloissa. :D Nyt on isot pullot! Hello Marshmallow! multa puuttui.


Näistä 6 kappaletta mun portugalikaveri haki mulle jo ennen kurssia, jotta mä varmasti sain nää! :D Pelkäsin ettei Mirror-collectionia olis enää kun pääsen itse paikalle. 


Aika vihreä painotteista tää mun osteskelu lakkojen suhteen. :D


Olin niin onnellinen kun tätä vaaleansinistä lakkaa vielä myytiin! Mulla on mennyt kohta jo pullo tätä ja olin jo aika paniikissa, että mistä mä saan tätä lisää... Lisäksi löysin "ne täydelliset" vihreät. :)


Siinäpä ne! Jos oot menossa Lissaboniin ja lakat himottaa niin suuntaa tonne ostoskeskukseen. :) Lisäksi ainakin ostoskeskus Colombossa on Continente hypermarket, jonka sisällä on Well's. Täältä löytyy Essenceä sekä Catricea. :)

10 kommenttia:

  1. Ihmisillä on tolkuttomasti noita Kikoja, mä alan vähitellen uskoa että ne on jotenkin hyviäkin... Sullakin tuollainen määrä ja oliko nämä edes ensimmäiset?!

    Kivoilta näyttää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiko on ihan huippu merkki! Vielä ei oo yhtäkään lakkaa tullut vastaan, johon sais pettyä. :) Suosittelen siis lämpimästi!
      Ei ollut ensimmäiset ;D Ekat hankin vuos sit kesällä Saksasta 8)

      Poista
  2. Kiitoksia vaan, taas saa siivota kuolaa näppiksestä... :D

    // Mikä blender? O.o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D
      Eli siis tolla levitellään meikkivoide. :) Tosi kätevä oikeesti! Meinaan tolla terävämmällä päällä saa nenän+silmän alueet tosi kivasti laitettua.

      Poista
  3. Ihania on! Mä kävi kuukausi sitten Italiassa ja ostin liian vähän noita KIKOja, joten oli pakko varata matka Portugaliin, et pääsee hakeen noita lisää:oD Onko toi vaaleansininen 340 ja tummempi vihreä 391? Noi mä kotiutin ja ton hopeisen mirrorin. Pitääköhän mun pyytää myös kaveria hakeen noi loput mirrorit jemmaan, koska niitä ei ehkä elokuussa enään ole...Niin ja mäkin jäin ihmetteleen tota Blenderiä?!?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa. :D SItten vaan ekana otat suunnaks Kikon liikkeen. ;) Suosittelen tota missä mä kävin, kun Sephora on vieressä!
      Joo vaaleansininen on sävy 340 ja vihreä on 391. :) Suosittelen kyllä! Meinaan noi mirrorit on ihan mielettömän hyviä leimailuun.
      Eli sillä levitellään meikkivoide. ;D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...