15. kesäkuuta 2013

Terveisiä sairastuvalta ja kysymys käsidesistä!

Täällä on ollut pieni blogihiljaisuus. :D Mulle nous yhtäkkiä tiistaina aamuvuoron jälkeen kuume, joka saavutti illalla sitten jo huippulukemansa 38,4 astetta. Olo ei ollut helpottanut vielä eilenkään, joten lompsin työterveyteen ja verikoe näytti, että joku pöpö kehossa jyllää. Sain sitten antibiootit ja nyt alkaa jo elämä voittaan! En oo tehnyt yhtään mitään sitten tiistain, joten täytyy ottaa tässä itteensä niskasta kii ja tehdä oikeesti jotain postauksia. :D Mitäpä oon sitten neljä päivää tehnyt..? Nukkunut tietty! Oon jaksanu olla hereillä aina tunnin tai pari, ja sit taas unta palloon. 8)

Yritän saada maanantaille jo postausta tehtyä, meinaan jos sitä huomenna jaksais jo vaikka vähän lakata kynsiä. :) Tän päivää mä vielä lepäilen ja syvennyn taas kirjan pariin. Kauheeta kun ei oo jaksanut ees lukee ja jäi kirja niin jännään kohtaan maanantaina... :D


Sitten se käsidesi.
Kertokaahan te, jotka lutraatte paljon käsidesillä; onko teidän kynsille tapahtunut mitään erikoista muutosta..? Meinaan mulla oli ennen todella kaarevat kynnet, etten voinut ees kasvattaa niitä kovin pitkiksi, koska kynnet kaartu todella ruman muotoisiksi. Nyt mun kynnet on ihan suorat. :o Mulla ei oo nyt kuvaa niistä, mutta nää on aika jäätävät. :D Onneks jos näihin laittaa värilakkaa (aluslakka ei auta) niin nää kartuu aika näteiksi. Näin kesän alettua mun elämässä ei oo tapahtunut mitään muuta muutosta kun kesätyöt+sielä käsidesillä läträys. Pakko siis johtua siitä. :D

14 kommenttia:

  1. Öööö, mulla ei desi taida vaikuttaa kaartuvuuteen mutta ehkä se vaikuttaa lakkojen irtoamiseen. Nyt yövuoroissa just oli nuo "salmiakkiruudut" kynsillä ja yhtäkkiä ne alkoi repsottaa nurkistaan... en tiedä aiheuttiko sen pelkkä käsidesi vai satunnainen pirtu, jota sumuttelin tarpeen tullen kynsien alle...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kans ollut yhtenä päivänä lakat töissä ja oli aika surkee ilmestys kun pääsin kotiin. :D En tiiä söikö niitä enemmän käsien peseminen vai desi

      Poista
  2. tälleen kassaneidin näkökulmasta (tulee niitä käsidesejä ja käsien pesua harrastettua) niin kyllä se jotenkin suoristaa kynnet! Sama ilmiö tapahtuu, jos käyn uimassa tai muuten vain läträän veden kanssa, niin kynnet suoristuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Alkaako sulla ne sitten taipuun yhtään, jos on vaikka esim aamuvuorossa ja illalla ei tuu läträttyä desillä..? Mulla ei taivu meinaan enää muulla kun sillä, että saa lakkakerroksia päälleen. :(

      Poista
    2. Siis tarkoitatko, että taipuuko ne takasi kaareviksi. Kyllä ne taipuu takasi kaareviksi iltaan mennessä tai ainaki viimestään yön aikana (en ole ajatellut taipuuko ne silloin kun lakkaan, vai myös ilman lakkaa). Minulla on muutenkin niin ohuet kynnet, että niillä tuntuu välillä olevan ihan oma elämänsä :D

      Poista
    3. Jep. :) Hmm, oon kateellinen! :D Nyt nää on taas kauniin kaarevat kun oli vähän lakkaa töissä, hih 8)

      Poista
  3. mun kynsille käsidesi on vaikuttanut tosi inhottavasti! Jos ei oo mitään lakkaa, niin kynnet raidottuu ja lohkeilee (vaikka sitä ne tekee muutenki), ja jotenkin tuntuu kynnet pehmeemmiltä. Mutta ooppas tässä lähihoitajana käyttämättä käsidesiä.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jep! :D Mä teen kans hoitohommia nyt ja siinä on vähän paha elää ilman desiä. :'D

      Poista
  4. Kynnethän ainakin imee nestettä (esim uidessa vettä) itseensä ja se suoristaa kynttä. Siis kuivat kynnet on kippurammat, ainakin minun logiikalla :P.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyl totta. :) Jos käy vaikka uimassa niin kynnet suoristuu ja kaartuu sit taas normiks. Mutta desin kanssa ne ei sitten kaarrukaan enää. Sit kans ne menee semmosiks ihan sameiks. :D Nooh, tässä on koko kesä aikaa selvittää asiaa. ;)

      Poista
  5. Hei!

    Ajattelin että sinua saattaisi kiinostaa kynsikilpailu, joten tervetuloa osallistumaan! Kilpailussa on omat luokat rakennekynsille ja luonnonkynsille :)
    http://mydreamnails.blogspot.fi/2013/05/kynsikilpailu-alkaa.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä :) Pitää kattoo jos mä ehdin osallistuun!

      Poista
  6. Joo, kyllä se käsidesi on mahtavaa tavaraa.... Itse olin 5 päivää kuntoutuksessa ja siellä tuli läträttyä käsidesillä joka päivä monta kertaa ja kynnet muuttui kovemmiksi...... Tosin se kuntoutus meni mönkään kun sain 40,1 asteen kuumeen sen ilmastointi laitteen takia (oli liian tehokas) ja makasin siellä vain sängyssä...

    Ainakin tuli selväksi korean uutiset ja musiikki, kun korean kielistä tv kanavaa kattelin... ♥

    Pakko siellä oli olla kun täytyi hoitaa kuntoutus asiat kuntoon.....
    Ja näköjään kynnetkin.... ;D

    Mukavaa Juhannusta!! ♥ ♥ ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei. :S Ihan kiitettävä kuume!

      Kiitos samoin näin vähän myöhässä! ;D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...