11. tammikuuta 2014

Varastot tyhjiksi-haaste, miten siinä kävikään?

Nyt on vuosi siitä kun aloitin Varastot tyhjiksi-haasteen. Aloin hukkua mun purkkimereen ja halusin päästä eroon mun varastoista. Jospa jonain päivänä tilanne olisi se, että mulla on vain se mitä oikeasti tarvitsen? Huomasin, että viime vuoden aikana mun asenne kosmetiikkaostoksiin muuttui todella paljon: aloin harkitsemaan jokaista ostostani. En siis ostellut enää mitään sellaista, mitä en oikeasti tarvitse. Haasteesta siis opittiin jotain, vaikkakin varastojen tyhjentäminen jatkuu vielä.

Huomasin myös, että en osta kynsilakkoja enää samalla tavalla kuin ennen. Mikäli koen tarvitsevani jonkun lakan, harkitsen aika pitkään ostanko sen vai en. Kiinnostukseni muutenkin moniin lakkamerkkeihin on uupunut viime vuoden aikana ja koen oikeasti niitä "pakko saada"-tuntemuksia enää vain Essencen lakkoihin sekä muihin Saksasta saataviin. Aika jännä juttu mun mielestä!

Tyhjiä purkkeja on syntynyt vuoden aikana 52 ja lisäksi olen antanut paljon tuotteita pois! Ei yhtään huono saavutun mun mielestä. :)


Kerrataanpa vähän miltä mun varastot näytti vuoden alussa ja miltä ne näyttää nyt.

Hiustuotteet, alussa purnukoita oli 27 ja nyt niitä on enää 14.


Hajuvedet, alussa 13 nyt 8.


Meikit. Täälläkin on tapahtunut suuria muutoksia ja olen lahjoittanut mun siskolle todella paljon meikkejä. :D Tästä kuvasarjasta kylläkään tää muutos ei tuu ihan ilmi...


Tässä kuva varastolaatikosta, eli missä on korkkaamista odottavat purnukat. Muutosta tässä on tapahtunut suuresti, sillä purnukat mahdutin aikaisemmin samanlaiseen koriin kuin mikä mun hiustuotteilla on. Nyt nää mahtuu tämmöseen pieneen koppaan mun lipaston laatikkoon! :D Näiden lisäksi "varastoista" löytyy tietty kaikki käytössä olevat tuotteet.


Vuoden alussa mulla oli korkattuja käsirasvoja 7 kpl ja tällä hetkellä niitä on enää 2.


Korkkaamattomat käsirasvat ennen ja nyt.


Asetin itelleni aika hyvän haasteen enkä aatellut, että suoriutuisin tästä näinkin hyvin! :D Parasta kyllä tässä on se, että ajattelen nykyään "vähemmän on enemmän".

Kukas ottaa tän haasteen vastaan tälle vuodelle? ;)


18 kommenttia:

  1. Minulla on kanssa vähän samantapainen haaste menossa. Päätin vain, että en ota suurempaa ahdistusta purnukoiden tyhjenemisestä, yritän vain olla ostamatta turhia juttuja. Varastot ei kyllä tunnu yhtään tyhjenevän, vaikka olen vuodenaikana saanut varmaan kauppakassillisen purkkeja tyhjennettyä (en ole tyhjiä säilytellyt, että näkisin moniko pullo on tyhjentynyt). Sopii vain miettiä kuinka paljon kaikkia purnukoita on alkuun ollut :D Mutta pikkuhiljaa hyvää tulee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei siitä mitään ressiä kantsi ottaa, ehkä on tärkempää ettei ostele mitään uutta! ;) Mun mielestä näitä oli hauska kuvata, niin tavallaan sai oikeesti itelleen todisteet siitä homman etenemisestä. :D
      Parasta on kyllä nykyään se, että tyhjästä purkista tulee se fiilis mikä ennen tuli uudesta purkista 8)
      Onnea haasteeseen sulle! :)

      Poista
  2. Mä just eilen siivosin mun vessan kaappeja ja laatikoita. Siellä on ihan liikaa purkkeja. Päätinkin, että alan tyhjentää varastoja. Sovin itseni kanssa, että en saa ostaa uutta ennen kuin saman kategorian tuotteet on loppumassa. Voisin itsekin laskea purkit ja ehkä postatakin, ainakin sitten vuoden päästä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onnea yritykseen! 8) Mä jään oottaan innolla sitä, että jos innostut postaan tyhjät purnukat. :)

      Poista
  3. Mun pitäs ehkä tehdä sama, just eilen kattelin miten kaapit alkaa pursuta mitä erilaisempaa purkkia ja purnukkaa :D Ja oikeesti, miten monta niistäkään on aktiivisessa käytössä. Voin sanoa, että ei läheskään kaikki. Tai miten paljon esimerkiksi käsirasvoja löytyy kotoa, selviäisin varmaan vuoden noilla nykyisillä ellen jopa kauemminkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sit vaan haasteeseen mukaan! :) Mulla oli kans suurimpana ongelmana rasvat, miten joltain voi löytyykkään niin monta purkkia rasvaa?! Saatika mihin niitä tarvii :'D

      Poista
    2. Voisin oikeastaan! :) Oispahan haastetta... Nyt ku asiaa mietin, ni myös mulla on käsirasvoja melko vähän verrattuna kaikkiin muihin rasvapurkkeihin :'D Oon ihan varma, että ne lisääntyy itekseen mun kaapissa tai jotain.....

      Poista
    3. Hahaa :DD Mystisesti niitä vaan ilmestyy jostain. ;) Mä jään ootteleen jospa sultakin alkaa ilmestyyn näitä postauksia. :)

      Poista
  4. Melkein "kateellisena" katson vierestä, koska en muista milloin viimeksi iteltäni joku tuote on loppunut. :D Kosmetiikkaa kun tulee ovista ja ikkunoista ja iso arkku odottaa korkkaamista. Pitäisi melkeinpä itsellekkin heittää tällaista haastetta menemään ja alkaa tosissaan käyttää niitä purkkeja ja purnukoita mitä on hankkinut... :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt sit purkit tehokäyttöön! ;) Haasteeseen vaan mukaan, jään innolla oottaan jos säkin toteutat tän! :)

      Poista
  5. Itselläni on samanlainen juttu menossa, mutta ei ihan noin laajasti. Postailen tuotteista 3-4 kuukauden välein ja sitä varten yhdessä laatikostossa on säilytyslaatikko, että voin sinne viskata loppuneet tuotteet. Vuoden säilömisestä ei tulisi mitään, kun alkaisi varmasti tilat loppua kesken :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D Mä ite varasin yhden laatikon tyhjille purnukoille ja kuvasin aina välillä tilannetta. Kuvatut purkit roskiin, ja taas oli tilaa uusille tyhjille. :)

      Poista
  6. Ihan hyvä haaste, vois kyllä yrittää kulutella vanhat poes :)

    VastaaPoista
  7. Tosi kiva postaus! Mäkin yritän käyttää vanhoja tuotteita pois ennenkuin ostan uusia, tuntuu vaan että tuotteita kyllä loppuu muttei se näy vielä missään. Ehkä jossain vaiheessa? :D

    Voisitko muuten tehdä meikkikokoelmapostauksen, olisi kiinnostava? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D Alat säilöön tyhjiä purkkeja niin huomaat. ;)
      Onnistuu kyllä :)

      Poista
  8. Aika hyvä saavutus. Mun pitäis kyllä kanssa pitää tiukempi linja sen suhteen että ensin käytetään vanhat pois ja sitten ostetaan uutta... Ei ossoo, ei ossoo!! :D

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...