10. helmikuuta 2014

Essence-maanantai | Gel Nails at Home Tutorial


Päätin testailla etelänreissun aikana Essencen geelilakkausta. Tein kynnet lauantaina ja palasin reissusta viikon päästä sunnuntaina. Kynnet pysyivät koko reissun ajan todella hyvässä kunnossa, rehellisesti sanottuna en uskonut näin hyvään pysyvyyteen.

Kynsiä tehdessä huomasin, että uv-kovetteiset lakat lähtevät karkailemaan reunoilta todella helposti! Ole siis tarkka, että lakkaa on koko kynnellä. Päätin pienen kokeilun merkeissä jättää oikean käden siihen kuntoon, että reunat olivat kaljut. Vasemman käden lakkaukset oli taas tehty niin, että kaljuja kohtia ei ollut. Kuten arvata saattaa, vasen pysyi täydellisesti ja oikeasta alkoi lakat lohkeilla.

Essencen geelilakkauksen tekemisperiaate on vähän erilainen kuin esim. Dependin geelilaukkasessa. Geelilakkauksessa voi siis käyttää mitä vain tavallista kynsilakkaa (olen kyllä käyttänyt myös Dependillä tehtäessä) ja näiden irroittamiseen ei tarvitse mitään aineita, kynsien uv-kovetteinen aluslakka on peel off-lakka. Geelilakkaus siis vain nypitään pois! :)

Mitä tarvitset?

- Lampun
- Aluslakan
- Päällyslakan
- Primerin
- Cleanserin
- Värillisen lakan



1. Valmistele kynnet työntämällä kynsinauhat taakse ja leikkele kuivat kynsinauhat pois. Jos käytät jotain ainetta kynsinauhojen poistamiseen, käy pesemässä kädet ennen lakkojen laittamista.

2. Lisää kynsille kerros primeria ja anna kynsien kuivua.


3. Kun primer on kuivunut, lakkaa kynsiin ohut kerros peel off gel base-lakkaa. Lakka kuivatetaan lampun alla.

Vinkki! Tee ensin neljä sormea (pikkurilli-etusormi) ja laita lampun alle. Peukalot kannattaa tehdä erikseen, sillä tällöin saat kynnet suoraan lampun alle.



4. Puhdista tahmea pinta Cleanserilla. Käytä puhdistamiseen esim. vanulappua, katso kuitenkin ettei kynsiin jää vanuhaituvia.


5. Lakkaa kynnet tavallisella kynsilakalla ja anna lakan kuivua TÄYSIN ennen seuraavaa vaihetta. Tämän lakan kuivumiseen ei tarvita lamppua.


5. Lakkaa kynsiin ohut kerros clear gel top coat-lakkaa. Lakkaa koko kynsi huolellisesti, kaljuja kohtia ei saa jäädä. Top coat kuivatetaan lampulla.

Vinkki! Mikäli reunat karkailevat, niin lisää uusi kerros päällyslakkaa.
Uskon, että pysyvyyden kannalta koko lakkauksen peittävä päällyslakkakerros on tärkeämpi kuin aluslakkakerros.



6. Puhdista tahmea pinta Cleanserilla.


Valmista! :)


Poistaminen

1. Nosta lakkauksen reunaa esim. kynsinauhatyökalulla.

2. Revi lakka varovasti pois kynneltä.

Itsehän revin lakat omin kätösin pois, hyvin lähti kokonaisina paloina!

Plussat ja miinukset:

+ Välineet ovat halvat. Koko välineistö ja yksi värilakka tekee yhteensä 32,3€. Kalliimmalla lampulla 37,3€.
+ Poistaminen on nopeaa peel off-tekniikan ansiosta
+ Lakkaukseen voi käyttää mitä tahansa värilakkaa
+ Kynsien tekeminen on nopeaa
+ Lakkaus kestää ainakin kahdeksan päivää, uskon myös luvattuun kymmenen päivän kestoon

- Peel off-tekniikka saattaa vahingoittaa kynnen pintaa, mikäli kynnet ovat hauraat
- Uv-kovetteiset lakat lähtevät vetäytyyn helposti reunoista lampun alla
- Välineet joutuu tilaamaan Saksasta

Alunperin ostin tämän välineistön siskolleni lahjaksi ja hän on myöskin tykännyt geelilakkauksesta todella paljon. Itse yllätyin taas vaihteeksi hyvin positiivisesti Essencen hintalaatusuhteesta, joten jos etsit hyvää & halpaa geelilakkauspakettia, niin tässäpä se on! :)

Onko teillä kokemuksia Essencen geelilakkauksesta?


13 kommenttia:

  1. Mulla on sensationailsin led lamppu, luuletko että noi essencen kamat toimis myös sillä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä uskon että toimii! :) Mä oon ite sitä mieltä, että lamppu kun lamppu. ;D

      Poista
  2. Mä oon tehnyt omalla paketillani kahdet lakkaukset. Ensimmäiset meni ihan mönkään, mutta toiset pysyikin jo paremmin. Täytyykin kokeilla tuota kahden päällyslakkakerroksen vinkkiä, jospa kynnet pysyis sitten vähän paremmin. Kiitos siis vinkistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo laita se tuplakerros varsinkin niihin kärkiin! Sit jos tuli möykkynen lopputulos, niin yks tasottava kerros vielä :)

      Poista
  3. Toi peel off -ominaisuus houkuttaa.. luuletko että riittäisi jos ostaisi pelkän alusgeelilakan, ja käyttäisi päällä tuota mitä mulla jo on (olisko ollut Cesarin oma)

    Vaikka mulla on kuinka tarkoutukseen sopivat aineet poistoon, niin tuntuu etten silti saa geelilakkoja poistettua kokonaan, vaan osaan jää aina jotain. Lisäksi mulla ne on lähtenyt repeilemään tosi helposti, mut täytyypä koittaa olla tarkempi levittämisen kanssa, jos ero sullakin oli noin suuri!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä uskon! :) Kannattaa ainakin kokeilla, ei oo meinaan niin suuri menetys rahallisesti jos ei toimikaan. :D
      Mun mielestä toi poistaminen on niin kätsyy ja paljon nopeampaa kun saa vaan nyppiä. :)

      Poista
  4. nyt alkoi kiinnostaa kovasti. Kynnet on huonossa kuosissa näin talvella, vaikka olen niitä öljynnyt ja hoitanut. Tuo on sen verran edullinen setti, että täytyypä tilata jossain vaiheessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla liuskottuu kynnet kanssa talvella huomattavasti enemmän kuin kesällä. Nipsasin kynnet ihan lyhyiks kun tein geelauksen ja mun mielestä kynnet on nyt paremmassa kunnossa! :)

      Poista
  5. Mulla on kanssa tuo setti ja oon kyllä tykännyt tosi paljon. Etusormista vaan lähtee geelit aina ennen aikojaan, mutta täytyykin kokeilla jos kahdella keroksella pysyis paremmin. Jonkin verran on kyllä osa kynsissä vahingoittunut, kun olen repinyt geelejä ehkä vähän liian aikaisin pois.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...