14. huhtikuuta 2014

Essence-maanantai | Nail Polish Corrector Pen


Tämän maanantain tuotteena on jo pitkään mun käytössä ollut Essencen Nail Polish Corrector Pen. Mä ostin ensimmäisen korjauskynäni kolmisen vuotta sitten ja vieläkään en ole näistä luopunut! Hintaa kynällä on 2,65€.


Tuote on muuttunut tässä vuosien aikana hieman. Eniten mua harmittaa, että vanhat kynät tuoksui aivan ihanalle! (Etsiskelin kynän hintaa Kosmetik4less-verkkokaupan sivulta ja huomasin, että ainakin tuotekuvan perusteella verkkokaupassa myydään vielä tuota vanhaa versiota!) Uudesta kynästä tää ihana tuoksu on jätetty pois! :(

Mä tykkään hirveesti lueskella INCI-luetteloita ja tutkia, mitä ainesosat oikeasti auttavat tuotteessa. Avataanpa tähän siis vähän kynien sisältöä! :) Lähteenä käytin www.incihaku.fi-sivustoa, jos INCI-jutut kiinnostaa niin kannattaa tutustua tuohon sivustoon.

 Uudesta ja vanhasta versiosta löytyy jojobaöljyä, joka hoitaa ja pehmentää ihoa. Vanhan kynän sisällöstä ei olekaan sitten enempää tietoa, mutta tuoksuna on kirsikka. Uusi kynä sisältää jojobaöljyn lisäksi panthenolia ja e-vitamiinia, jotka hoitavat ihoa. Kynissä käytetty poistoaine on asetonitonta. 


Mun mielestä nää kynät säilyy todella pitkään. Jotkut korjauskynät kuivahtaa ihan hetkessä, mutta nää Essencen kynät eivät ole kyllä mulla kuivahtaneet. Mikäli kuitenkin poistoaine loppuu kynästä, niin näitähän voi käyttää niin, että dippaa kynän kärjen poistoainepullossa. Mä uitan kynää pullossa myöskin silloin, jos kynsinauhat on todella sotkuiset. :D Lakat lähtee tuolloin huomattavasti helpommin!


Lisäksi kynän toisesta päästä löytyy varapäitä. Kuinkahan paljon valehtelen jos veikkaisin, että yksi kynä on mulla käytössä ainakin puoli vuotta..? Voi olla, että toikin veikkaus menee vielä alakanttiin. 


Hmm, mitähän muuta kerrottavaa näistä vielä olisi. Nooh, ainakin se, että suosittelen näitä kyniä oikein lämpimistä monen vuoden käyttökokemuksella! :D

Käytättekö te ylimenneiden lakkojen putsailussa kyniä?

Ps. Huomasi taas oikolukemisen tärkeyden, olin kirjoittanut jokaisen kynän tilalle kynsi... :D


12 kommenttia:

  1. Ääk! Mullahan on tommonen Essencen korjauskynä (sain Fanilta) jossain laatikossa, kun sen sinne toissapäivänä nakkasin siivotessa. En ole vaan tajunnut ottaa vielä käyttöön... :D Ei mulla kyllä muutenkaan kynsiä lakatessa ikinä melkein yli mene, mutta jos menisi niin olisihan se moninverroin helpompaa vain huitaista tuollaisella kynällä. Tästä oli apua, kiitos! Otan sen seuraavassa lakkailussa kokeiluun. :)
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa :D Nyt sit äkkiä etsimään se laatikon pohjalta. ;)
      Mulla on esim liukuvärjäystä tehdessä niin sotkuset kynnen ympärykset et huhhuh! :D
      Tosi kiva kuulla, että tästä postauksesta oli siis apua. :)

      Poista
  2. Mulla taitaa yksi tällänen löytyy ku sain iinyn paketissa =)

    VastaaPoista
  3. Itellä ollut käytössä Mavalan vastaava. On ollut jotenkin hankala käyttää. En tykkää siitä kun kärki menee tuollaiseksi kuin tässä keskimmäisessä kuvassa (eli se "purkautuu"). Voisihan tätä Essencen versiota silti joskus kokeiluun harkita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ratkassut ton ongelman sillä, että kun kärki alkaa olla jo huono, niin leikkaan siitä saksilla terävän! :D Sillä saa jatkettua ainakin jonkun verran tota kärjen käyttöaikaa.

      Poista
  4. Mulla on ollut näitä kokeilussa pariltakin eri merkiltä, viimesin tais olla Dermosilin. Musta tuntuu, että se poistoaine ei valu siihen kärkeen riittävästi ja jos valuukin, niin viimestään muutaman käyttökerran jälkeen kärki on pilalla. Etenki jos jotain liukuvärjäyksen aiheuttamia sotkuja putsaa. Ajatuksena tykkään tästä hirveesti, mut käytäntö on osoittanut et a) joko mä en vaan osaa käyttää näitä oikein, b) mulle on sattunu aina ne maanantaikappaleet tai c) molemmat aiemmat kohdat yhdistettynä. Sivellin toimii siis mulla paremmin, vaikka sekin kyllä jo rehottaa niin pahasti et pitäs hankkii uus :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinaatko tolla pilalle menemisellä sitä, että kärki muuttuu pehmoiseks ja ei ole enää terävä? Jos meinaat sitä, niin kantsii leikata saksilla uus terävä kärki. :)
      Mä tykkään ite putsata siveltimellä kynsinauhan ja kynsilakan välisen alueen, mutta kynä on taas kätevä putsatessa isompia alueita. :)

      Poista
    2. Oon mä sitä saksinutkin aina :D Mut joo, itekin käyttäisin kyllä mielummin tätä ku topseja siivotessa marmoroinnin, liukuvärjäyksen tai leimailun aiheuttamia sotkuja... Ideana tosi hyvä, mut mun käytössä ei :(

      Poista
    3. No voi harmi jos saksimisestakaan ei ole apua. :(
      Ei auta siis kuin turvautua siihen perinteiseen topsipuikkoon. :D

      Poista
  5. Idea hyvä, toteutus ontuu noissa. Mielestäni kynällä ei saa tarpeeksi siistiä ja ohutta rajaa kynsinauhoihin nähden. Nämä toimii ehkä parhaiten jonkun vesimarmoroinnin tms. siivoilussa kun putsattavaa on sormillakin. Ohut sivellin ja asetoni ovat edelleen voittamaton yhdistelmä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä tykkään kans vetää kynsinauhojen vierustat siistiksi sudilla, mutta sormien putsailussa tää on mun mielestä taas paljon parempi kuin suti! :)

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...