4. elokuuta 2014

Värikästä leimailua

Innostuin kovasti E-S:n itse tehdyistä decaleista. Olen kokeillut tehdä näitä ennenkin, mutta koko kynnen kuviota ei ole tullut kokeiltua. Mä oon ennen tehnyt kuviot stamperiin ja se oli vähän hidasta hommaa, kun en omista kun kaksi stamperia! :D Päätin nyt tehdä kuviot leivinpaperille ja se oli huomattavasti parempi tapa. Kuviot lähti irti melkeinpä paremmin kuin stamperista, eikä nää halkeilleet yhtä helposti.


Lakkasin kynsiin aluksi kaksi kerrosta valkoista lakkaa ja lisäsin tämän jälkeen kuviot kynsille päällyslakan avulla. Päälle vielä päällyslakkaa ja valmista tuli! Tykkäsin näistä todella paljon. :) Kuvio on Pueenin laatasta 20.


OPI - Alpine Snow
Pretty Nice - Pinkki
Ruby Kisses - Orange U Jealous
Ruby Kisses - Lime Green With Envy
Rival de Loop - Sunshine Kiss


Tässä vielä tuto decaleiden tekoon.

Tarvitset: Leivinpaperia, aluslakkaa, leimailutarvikkeet, dotting toolin ja värilakkoja
Vinkki! Mä itse nidoin leivinpaperin pahviin kiinni, niin työskentely on paljon helpompaa. Samaa leivinpaperi voi käyttää useamminkin. :)

1. Lakkaa leivinpaperille aluslakalla pohjat kuvioille. Anna kuivua.
2. Leimaa pohjan päälle kuvio.
3. Väritä kuviot dotting toolilla.
4. Anna kuvioiden kuivua kunnolla loppuun.
5. Lakkaa omiin kynsiin kerros valkoista lakkaa (valkoinen lakka tekee kuvioiden väreistä paremmat).
6. Lisää kynsille päällyslakkaa ja laita kuvio kynnelle.
7 Muotoile esim. saksilla ylimääräiset leimat kynsien reunoilta.
8. Lisää päällyslakka.


Ootteko te tehneet siirtokuvia itse?


31 kommenttia:

  1. Tää on hyvä idea, kiitos decals-for-dummies ohjeesta :)

    VastaaPoista
  2. Hieno lakkaus! Itsekkin joskus olen kokeillut, mutta se ei onnistunut ihan odotusten mukaan. Pitäisi kokeilla uudestaan :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos paljon ohjeesta, en ole myöskään kokeillut (mikä ihmeen lakkarinsessa), mutta nyt on pakko kokeilla kun on näin selkeet ohjeet :) thanks! Ja kivat on kynnet! ;)

    VastaaPoista
  4. Hienot ja mukavan värikkäät! Odottelen vielä inspiraatiota tähän hommaan..:)

    VastaaPoista
  5. Mä vaan mietin, että jos tuon kuvion antaa kuivaa ihan täysin tuossa leivinpaperilla, niin eikö se sillon katkea helposti kun asettelee kynnelle? Meinaa kun sehän on sit senmoi kova ja suora ja kynnet kuitenki kaarevat. On pitäny ite kokeilla tehdä, mut oon vaan miettiny, et voiko kuivattaa loppuun asti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varovasti kun painelee niin ei katkea - mun kokemuksen mukaan. Aluslakka jos on vielä märkä niin se pehmentää "vastaanottoa" :)

      Poista
    2. Ei katkennut mulla ainakaan! :) Nää oli jotenkin semmoset tosi taipuisat ja helppo laittaa. Mulla näistä ei meinaan tullut semmosia kovia koppuroita. :)

      Poista
  6. Ihanat kynnet ja hyvä tuto. :) Pitää kokeilla tuota.

    VastaaPoista
  7. Hauskaa jos multa on irronnut inspiraatiota. :) Komeat on kynnet!!

    VastaaPoista
  8. Wow ompas kivat! Mä en oo saanu aikaseksi kokeilla vieläkään tätä leima decalien teko :oP Hyvä tuto ja ei toi nyt niin työläältäkään vaikuta. Jospa sitä sais aikaseksi vielä tälle kesää :oD

    VastaaPoista
  9. hyödyllinen tutoriaali :) kauniit ovat

    VastaaPoista
  10. Kiitos kuvallisista ohjeista! Pitänyt jo aikoja kokeilla, mutta jospas nyt rohkenisin...! :)

    Ihanan paljon käytit värejä, sopii mun mielestä tosi hyvin tuohon leiman kuvioon!! :)

    VastaaPoista
  11. Vau, tosi hienot! Itsellä ei kyllä riittäis hermot tuohon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Kantsii hei kokeilla, ei ollut mitenkään hermoja raastavaa! :D

      Poista
  12. Oih, onpa hauskat kynnet :)
    Joskus olen yrittänyt tehdä näitä leimadecalseja, mutta ei ne ikinä päässyt kynsille asti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Nyt sit kokeileen uusiks ja teet loppuun asti. ;)

      Poista
  13. Ei oo vielä tullut kertaakaan tehtyä. :) Täytyy joskus koittaa! Ihanat nuo sun kynnet kyllä!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...