10. lokakuuta 2014

Näin hoidan käsiäni

Multa pyydeltiin hetki sitten postausta mun käsien hoidosta. Tän postauksen toteuttaminen oli itseasiassa aika hankalaa, sillä tuntuu, että en sen ihmeemminen hoida mun käsiä... :D Kesällä mulla oli lyhyet kynnet töiden takia, mutta aloin taas kasvattamaan pitkiä kynsiä. Ei muuten oo enää pitkä aika siihen, kun valmistun röntgenhoitajaks ja täytyy sanoo lopulliset hyvästit pitkille kynsille! 

Huomasin myöskin, että mulla on tässä viimeisen puolen vuoden aikana alkanut kasvaan kynnet hirveetä vauhtia. Kynsiä sais olla lyhentämässä koko ajan, jos haluais pitää lyhyen mallin. Musta tuntuu myös, että kynnet on vahvemmat kuin aikaisemmin. En ole muuttanut tavoissani mitään, mikä voisi selittää tän muutoksen. Lakkaan kynsiä nykyään kuitenkin huomattavasti vähemmän ja olin melkein koko kesän ilman lakkoja, voiskohan tää olla siis selitys tälle kasvupyrähdykselle..?

No mutta, aloitetaan siitä, että miten hoidan mun kynsinauhoja. Mun kynsinauhat kuivahtaa aika nopeasti ja niitä saa olla aika usein siistimässä. Suoritan tän operaation kerran viikossa tai aina sillon, kun vaihdan lakat. Kynsikuvistakin tulee huomattavasti siistimpiä, kun oon leikellyt kuivat kynsinauhat pois.


Lyhennän kynnet pääosin viilaamalla. Jos kuitenkin haluan enemmän mittaa pois, niin leikkaan kynnet eka ja viilaan sitten lopuksi. Olen käyttänyt tätä, jo legendaarista, Trindin lasiviilaa yli kolme vuotta. Lasiviila on ollut kyllä jokaisen euron arvoinen! :) Viilan pinta ei ole mennyt miksikään, vaikka käyttöikää jo löytyy. Maksoin tästä viilasta vuonna 2011 20,7€.


Oon tosi laiska rasvaan mun käsiä, mikäli mun kädet ei ole kuivat. Jaksoin joskus rasvata käsiä monesti päivässä, mutta nykyään rasvaan vain ennen kuvien ottamista ja silloin, jos iho on kuiva. Huomaa kyllä, että talvi tekee taas tuloaan, kun käsiä kiristää ja iho huutaa käsirasvaa.


Mun kynnet näyttääpi nakuna tälle. :) Oon saanut keltaisuuden aika hyvin kynsistä pois, mutta valkoisen osion rajat ei ole niin kauniit, kun ne voisi olla. Joskus mulla korjaantui noi rajat sillä, että olin täysin ilman kynsilakkaa hetken aikaa.


Miten te hoidatte teidän käsiä ja kynsiä?


8 kommenttia:

  1. Mulla on juuri samanlaiset hoitotoimenpiteet kuin sulla :) Cuticle removeria saa olla näyttämässä kynsille viikottain. Ennen kuvausta rasvan sijasta käytän useammin kynsiöljykynää, koska sillä ei mukiloi juuri laitettuja lakkauksia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans käytin ennen öljyä, mutta jotenkin en tykkää, kun onnistun sotkeen kaikki paikat sillä... :D

      Poista
  2. Trindin lasiviila! ♡ Mäkin ostin omani muistaakseni 2010 ja vieläkin pelittää kuin uusi. :) Se toden totta on joka pennin arvoinen!

    VastaaPoista
  3. Itse hoidan kynsinauhojani Mario Badescun cuticle creamillä. Se sisältää salisyylihappoa, joka mielestäni kuorii hyvin yön aikana kynsinauhoja. Voi kun voisinkin unohdella rasvojen ja öljyjen käytön, mutta nämä sormet kyllä muistuttavat heti, jos en ole öljyämässä jokaisen käsienpesun jälkeen. Ennen ajattelin, että huonokuntoiset kynsinauhat johtuvat niiden jatkuvasta repimisestä mutta eipä auttanut senkään paheen lopettaminen. Nimimerkillä "toivoton tapaus" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vois laittaa vaikka korvan taakse ton sun tuotteen! :)

      Poista
  4. En minäkään rasvaa käsiä ikinä, jos ne eivät oo kuivat. Mikäli rasvaa useamman kerran päivässä, iho tottuu siihen niin, että kädet alkaa kuivua paljon helpommin.

    Käytän myös Trindin lasiviilaa, se on ihan huippu:) Jouduin neljän vuoden jälkeen ostaa uuden vaan sen takia, et vanha katkes - muuten olis toiminu vielä kauemminki!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep näinpä!
      Voi eiii, mä oon kans meinannut saada pari kertaa sydärin, kun pikkunen on tipahtanut lattialle! :D

      Poista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...